فانوس زاگرس؛
در پی بارش های اخیر در نقاط مختلف استان و همزمان شدن آن با تعطیلات و سفرهای تفریحی در برخی مسیرهای مواصلاتی ،بخصوص مسیرهای برفگیر برای مردم مشکلاتی به وجود آمد و برخی ها به وجود آمدن این مشکلات را با کم کاری مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد مرتبط دانستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فانوس زاگرس ، وحید محمدی تبار مدیر کل بحران استانداری کهکیلویه و بویراحمد در واکنشی قابل تأمل ضمن حق دادن به مردم و منتقدان از روند کارهای انجام شده و پیگیری های این اداره کل به مردم گزارش داد و نکته جالب آن که با وجود پای کار بودن خود و مسولان باز حق را به منتقدان داد و از آنان عذرخواهی کرد .
در استان کهگیلویه و بویراحمدی که اکثر مدیران حتی نقدهای منصفانه را برنمی تابند ،این واکنش قابل تأمل مدیرکل بحران می تواند الگویی مناسب برای سایر مدیران استانی باشد.
در پیام منتشر شده مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد آمده است:
بنام خدا
بعد چند سال خشکسالی و کم بارشی، به لطف خداوند برف و باران های بسیار خوبی در استان نازل شد. و فضای پر نشاط و سرسبزی را در مناطق گرمسیری و سواحل خلیج فارس ایجاد کرد. تعطیلات دهه مبارکه فجر فرصتی شد تا مسافران و گردشکران استانهای مرکزی (اصفهان ، یزد ، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری ) و شهرستانهای بویراحمد و دنا به سوی مناطق گرمسیری و سواحل خلیج فارس بروند و دقیقا همه هم میخواهند از همه وقت و تعطیلات استفاده مطلوب نموده و دقیقا در بازه زمانی آخر وقت ۲۲ بهمن ماه برگردند مرکز استان و ….
من اول از همه افرادی که در شب و روز گذشته در جاده های مواصلاتی استان اذیت شدند و سختی دیدند رسما به عنوان یک مسئول عذرخواهی می کنم و از همه افرادی که در فضای مجازی نقد و تندی کردند هم تشکر می کنم . اما چند نکته را هم توضیح میدم خدمت مردم خوب
۱- اداره کل مدیریت بحران پس از دریافت اخطاریه های هواشناسی مکاتبات و هشدار های لازم را انجام داد و دقیقا در چند مورد مصاحبه و اعلام عمومی وضعیت جاده ها را هشدار داده و کلیه دستگاههای خدمات رسان بخصوص راهداری و حمل و نقل جاده ای از شب قبل از خود مدیر کل تا نیروهای خدماتی شان در مسیر های مختلف استان کشیک بوده اند . مرکز فوریت های پزشکی و هلال احمر ، پلیس راه ، فرمانداری ، بخشداری ها و … نیز به همین شکل
۲ – بیش از ۱۳ ساعت مکالمه اینجانب در روز ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ با واحد های عملیاتی و امداد و نجات و پاسخگویی مستقیم تمام تماس های ورودی مردم ثبت است.
۳- دیروز بعلت شدت برف و باران در تمامی محور ها مشکل داشتیم بیش از ۷۰ مورد عملیات نجات جان افراد گیر افتاده در برف (بدون محور بابامیدان – یاسوج )در محور های مختلف ورودی و خروجی مرکز استان داشتیم.
۴ – از ساعت ۱۴ مسیر جاده بابامیدان به یاسوج یک طرفه اعلام شد و تمامی امکانات و ظرفیت های ممکن در محور های مختلف استان مشغول خدمت بودند و حتی از ساعت ۸ و نیم شب فرماندهی ارشد سپاه فتح استان شخصا به میدان آمده و به کمک مردم و نیروهای مدیریت بحران اهتمام نمودند.
۵ – معاون محترم هماهنگی امور عمرانی خود شخصا مدیریت کار را کنترل و پای کار بودند و بیشتر مدیران و مسئولین و حتی خود بنده تا ساعت ۴ و ۱۲ دقیقه بامداد در مسیر تونل ها و جاده های درگیر بوده و چه سختی ها که ندیدیم.
۶ – واقعیت این است که حدود ۸ هزار و ۶۰۰ خودرو در ورودی شهر یاسوج و ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو در مسیر خروجی یاسوج ،طی ساعات بارش برف و باران (دیروز عصر و دیشب) ثبت الکترونیکی شده است یعنی اگر هیچ برف و بارانی هم نبود باز مشکلات بیشتری در محور بابامیدان به یاسوج و بلعکس داشتیم.
اما در پایان قطعا حق با مردم است و مستحق بهترین خدمات اما ؛ ما نه کوتاهی کردیم و نه بی تفاوت بودیم .
ارادتمند
وحید محمدی تبار
خسته نباشید خدمت شما وهمکاران پر تلاش کاش همه مسولین مثل شما قدر مردم را بدونن
آفرین و احسنت به مهندس محمدی تبار.بقیه مسئولین یاد بگیرند.
هوای مردم را داشتن یعنی احترام و گوش دادن به پیشنهادات، نظرات، گلایه ها و خواسته های آنها و از طرفی شاخص واقعی و مستند ارائه دادن است.
هیچ کاری بالاترین از این نیست.
مجدددا به عنوان یه شهروند از ایشون کمال تقدیر و تشکر را داریم.