• امروز : شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 13 September - 2025
2

نارضایتی شهروندان از وضعیت بروکراسی اداری در دستگاه های اجرایی استان/ امروز برو فردا بیا

  • کد خبر : 61252
  • 25 سپتامبر 2017 - 4:23
نارضایتی شهروندان از وضعیت بروکراسی اداری در دستگاه های اجرایی استان/ امروز برو فردا بیا

فانوس زاگرس؛ این جمله برو فردا بیا را نیز زیاد شندیده ایم مردم نیز ناچار پرونده به دست هفته بعد یا روز بعد مراجعه می کنند البته اگر شانس بیاوری و فرد مورد نظر در اداره حضور داشته باشد که در غیر این صورت یا باید ساعت ها تحمل و یا باز هم بروی و […]

فانوس زاگرس؛

این جمله برو فردا بیا را نیز زیاد شندیده ایم مردم نیز ناچار پرونده به دست هفته بعد یا روز بعد مراجعه می کنند البته اگر شانس بیاوری و فرد مورد نظر در اداره حضور داشته باشد که در غیر این صورت یا باید ساعت ها تحمل و یا باز هم بروی و فردا مراجعه کنید.

 

به گزارش فانوس زاگرس ،فساد اداری را این روزها بیشتر از گذشته می شنویم جمله ای که همه آنهایی که سری در ادارات دارند به خوبی آشنا هستند و می دانند انجام یک کار اداری بیشتر از نرم و زمان تعیین شده طول می کشد به گونه ای که فرد شاید در نیمه راه برگردد و پشیمان شود.

 

همانطور که عوامل به وجود آورنده فساد در جامعه از گسترده بالایی برخوردار است، ‌آثار و نتایج ناشی از فساد در جامعه نیز بسیار گسترده است فساد همچون غده‌ای سرطانی است که آسیب‌های بسیاری را بر حامعه و کشور وارد می آورد صدمه زدن بر اعتماد مردم نسبت به حکومت، ممانعت از ثبات سیاسی و اقتصادی و پیوستگی اجتماعی و ممانعت از توسعه اقتصادی کشور از طریق تخریب رقابت سالم در بازار از جمله این موارد هستند

این جمله برو فردا بیا را نیز زیاد شندیده ایم یا برو هفته بعد بیا ، مردم نیز ناچار پرونده به دست روز بعد یا هفته بعد مراجعه می کنند البته اگر شانس بیاوری و فرد مورد نظر در اداره حضور داشته باشد که در غیر این صورت یا باید ساعت ها تحمل کنی و یا باز هم بروی و فردا مراجعه کنی.

استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد در یکی از سخنرانی هایش حرفی به یاد ماندنی زد و گفت: متاسفانه  هر ارباب رجویی که وارد یک اداره می شود فقط جست و جو می کند ببیند چه کسی را آشنا می بیند که سفارشش را کنند کارش زودتر انجام شود.

استاندار، حقوق شهروندی را از دیگر مباحث مورد توجه در دولت دوازدهم دانست و افزود: تکریم ارباب رجوع، نوع برخورد با ارباب رجوع و پاسخگوئی  در قالب حقوق شهروندی است که باید توسط مسئولان اجرایی و کارکنان نهادهای دولتی رعایت شوند.

متاسفانه بروکراسی ادارای در برخی از ادارات استان به وضوح دیده می شود اما برای مقابله چه باید کرد شاید بتوان گفت بیشتر ادارات استان تنها در طول روز فقط دو یا سه ساعت کار انجام دهند اول صبح تا ساعت هشت که صرف صبحانه است بعد از ساعت دوازده هم که دیگر چه کسی حوصله کار دارد.

یکی از مخاطبان این پایگاه خبری سرگذشت تشکیل یک پرونده در یکی از ادارات استان را اینگونه برای خبرنگار این پایگاه خبری توضیح داد که در زیر می بیند.حرف هایی که شاید این روزها گلایه های خیلی از مردم استان و شهر باشد.

تا کنون برای کارهای اداری به صورت جدی به ادارات استان مراجعه نکرده بودم اما یک روز باید برای تشکیل یک پرونده به سراغ یکی از ادارات شهر یاسوج  می رفتم یک ساعتی مرخصی گرفتم گفتم حتما می شود یک ساعته کارم را انجام دهم اما شرایط به گونه ای دیگر شد.

در ابتدا اصل هدفشان این بود این پرونده را من تشکیل ندهم به گونه ای که اول کارمند آن اداره به گونه ای بد حرف زد که کلا پشیمان شدم زنگ زدم حراست اداره کل فامیلی کارمند را گفتم که برخوردش اینگونه است در جواب گفتند بله این فرد همین گونه است بهش تذکر می دهیم ! شما که میدانیم اینگونه است ازش تعهد بگیرید چندبار تذکر بدید؟

هفته اول مراجعه کردم برای تشکیل پرونده یک سری مدارک گفتند آماده کردم و بردم هفته دوم به من گفتند برو و دو شنبه هفته بعد بیا دوشنه شد و رفتم شخص مورد نظر حضور نداشت از فردی که مثلا قرار بود کارهای این مسئول را انجام دهم حرف هایی زد که کاملا با حرف های مسئول قبلی متفاوت بود.

مداراک را گرفت و گفت بروید و در فلان بانک حساب باز کنید چند روز بعد برای باز کردن حساب به مرکز شهر یعنی یاسوج رفتم در آنجا گفتند چه کسی به شما گفته اینجا حساب باز کنید گفتیم فلان اداره گفت اشتباه گفتند باید همان جا مراجعه می کردید باز کردن حساب وظیفه خودشان است.

برگشتیم رفتیم اداره مورد نظر دیدم فرد مسئول از مرخصی برگشته  ماجرا را گفتم د در جواب گفت بله باید همین جا باز کنید چرا رفتید آنجا از شدت ناراحتی گفتم روزی که شما نبودی خانمی جای شما بود و گفت باید آنجا مراجعه کنم گفت نه بروید طبقه پایین کار را انجام دهید.

کار اینجا تا نصفه پیش رفت باید حتما آن خانم را پیدا می کردم و دلیل کارش را می پرسیدم سراغش را گرفتم رفتم اتاقش گفتم شما چرا وقتی اطلاعی در مورد چیزی ندارید مردم و می فرستید ۱۰ کیلومتر آن طرف تر گفت این کارها وظیفه من نیست من فقط یک روز به جای اقای فلانی مسئولیتش را قبول کردم بروید مشکلتان  رابا خودش حل کند.

مدرک آخر یعنی نوشتن یک درخواست مانده بود وقتی می خواستم تحویل دهم گفتند نه فقط یکشنبه ها درخواست را بر می داریم گفتم من این همه را آمده ام چه دلیلی دارد صبر کنم تا یک هفته دیگر گفتند فقط یکشنه راهی جز قبول کردن نداشتم.

یکشنه برای نوشتن درخواست رفتم نوشتم و تحویل دادم قبول نکردند گفت و گوی من و کارمند اداره رادر روز یکشنه  بخوانید باید چگونه بنویسم؟ نمی دانم برو درخواست بهتر بنویس …باشه اما باید چی توش بنویسم …مشکل خودت برو بنویس بیار…. یکی دیگر از کارمندان…..این درخواست که میگن باید چی توش بنویسم ..نمی دانم خودت برو بنویس….

ما درخواست را نوشتیم و سرانجام پرونده ای که می شد چند روزه تشکیل داد یک ماه طول کشید ….بله این است بروکراسی ادارای در استان و شهر ما.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد فکری برای بروکراسی اداری کنید

گاهی برای انجام یک کار ساده در یک اداره باید ساعت ها تلف کنی تا شاید کارت انجام شود البته شاید که در ۷۰ درصد موارد انجام نمی شود وبروید و فردا بیاید را می شنوید.

اقای استاندار برای مسئولان استان و کارمندان سمینار تکریم ارباب رجوع برگزار کنید مردم این استان حاضرند یک روز ادارات تعطیل باشد اما در این یک روز کارمندان تکریم ارباب رجوع را آموزش ببینند این کارها خود به نوعی ضایع کردن حق مردم و وقت آنهاست  یکی از مصادیق کفر پوشاندن و ضایع کردن حق انسان‌هاست.

گزارش: زهرا داوودی/ایل بانو

لینک کوتاه : https://fanooszagros.ir/?p=61252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. واقعا دست درد نکند ولی افسوس کو گوش شنوا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.