اندر حکایت میز خدمت
تصمیم گرفتم به سراغ میز خدمت ادارات شهرستان چرام بروم و میزان خدمت رسانی آنها را نظاره کنم.
در بعضی فقط میزش را دیدم و بعض دیگر را حتی میز هم نبود و رفتم تا به پر رفت و آمد ترین آنها رسیدم.
بیمه سلامت یکی از شلوغ ترین مکان هاست و قطع به یقین میز خدمت اش نیز پر مشتری.
صف های طویل و بیمار های مختلف که همه عجله داشتند زودتر از دیگری بروند و در دستان آنها انبوه پرونده ها خود نمایی می کرد.
میز خدمت شماره سه که مخصوص پرونده های پزشکی و هزینه هاست که ورق به ورق آن می بایست ثبت شده و میزان هزینه مشخص گردد.
اگر نخواهم ناحق بگویم بخوبی مشهود بود که یک نفر نمی تواند پاسخگوی حجم عظیم مراجعه کننده ها باشد و هر چقدر هم تلاش کند باز هم عده ای با اخم می روند.
خانم محترمی که وظیفه ثبت و ضبط اسناد را بعهده داشت با صبوری پاسخ مراجعه کننده را می داد اما تعداد زیاد پرونده ها و شلوغی ارباب رجوع از عهده یک نفر خارج است.
می طلبد که مدیریت جدید بیمه سلامت برای رضایت بیشتر مردم تعداد افراد ثبت کننده را بیشتر کند تا هم سرعت کار بیشتر شود و پاسخگویی به سوالات ارباب رجوع آسان تر گردد.
هرچند خانم بابایی در خارج وقت اداری نیز به اسناد رسیدگی می کند اما یک استان است و یک اتاق برای کل مردم استان.
حتما می گویید در شهرستان ها هم دفتر دارند ، بله دارند اما مردم ترجیح می دهند که به مرکز استان مراجعه کنند چراکه نتیجه بهتری می گیرند و پاسخ گویی صحیح تری دریافت می نمایند.
الحق و الانصاف میز خدمت بیمه سلامت از درست ترین و پاسخ گو ترین های استان می باشد امیدواریم که مابقی ادارات با تأسی از بیمه سلامت میز خدمت فعالی داشته باشند انشالله
سید قربانعلی موسوی شیرازی