خداوند عمل را از متقین میپذیرد
چون ما خواستیم،توانستیم حکومتی که پایه فساد داشت را ریشه کن کنیم،چون ماخواستیم، توانستیم تجاوز به وطن را پاسخی کوبنده دهیم که در تاریخ، تاریخی دیگر به نام هشت سال دفاع مقدس به ثبت رسانیم،چون ما خواستیم توانستیم، با نرمشی قهرمانانه علم هسته ای را به انقلابی دیگر در تاریخ تبدیل کنیم.
دفاع در دنیای طبیعت امروزی یکی از قواعد انکار نشدنی بقا و تثبیت شرافت انسانی است.از بین تمام دفاعیاتی که توسط بشر در برابر هجمه های گوناگون شکل میگیرد پاک ترین و ناب ترین آن ها دفاع از عقیده است که بدون شک دوران هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در کتاب تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمداد میشود.
بر همین اساس مریدخمینی کبیر«ره»مقام معظم رهبری فرمودند : دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران است.
پس ما بر خود وظیفه میدانیم با تثبیت فرهنگ ارزش های دفاع مقدس آن را در مسیر اکنون سیاست تا آخرین نفس به سرمنزل مقصود برسانیم.
حال که فرزندان نامشروع آن آمری، که کاه، هم بار آن نیست، آل سعودهای بیابانگردتمساح خور را,در رویارویی با موج بیداری اسلامی آن قدر عاجز و نا توان ساخته است که فرزندنامشروع خود را فرزند خوانده ای دیگر,به نام دولت خودخوانده ی اسلامی عراق وشام نام گذاری وافسارآن رابه هدف رخنه دروحدت،مسلم ومسلمین پاره ورهانموده اند.
در این بین فرزندان خمینی کبیر و مریدان علی”ع”زمان «مقام معظم رهبری» در خط مقدم دفاع ازحرم فاطمیون شجاعانه قدعلم نموده اند.
ازاین روکه خودهمیشه آرزوی شهادت را در سر میپرورانم در جایی مشغول خواندن وصیت نامه,شهیدان خط شکن فاطمیون سوریه و مدافعان حرمی بودم که سخن همسر یکی از آن شهیدان به نام شهید مصطفی صدر زاده توجه ام را به خود جلب کرد.
همسر این شهید این چنین سخن به زبان آراسته نمود که:«فاعتبروا»مصطفی من فدای اسلام،یعنی بی تفاوت نباشیم یعنی اسلام مرز ندارد.
آری اسلام مرز ندارد پس، مرگ هم مرز ندارد، چه زیبا میشود به جای در بستر آسایش و آرامش شهر مردن، توانی حاصل شوددر جغرافیای اسلام، دیار شهادت را جستجو کرد و به آن مرگ, شهادت را زینت ببخشیم.
چه زیبا فرمودندپیامبر اکرم«ص» «جراحکم فی سبیل الله و من قتل من کم فانه شهید» جراهاتی که بر شما وارد میشود در راه خداست و هرکس از شما کشته شود شهید است.
در قرآن کریم حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند وجود دارد از جمله مسائلی که در این آیات به آن اشاره شده است عبارت است از : زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید،مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید.
درقیامت سه گروه هستندکه شفاعتشان پذیرفته میشود:انبیا،علما،سپس شهدا.
بایدتوجه داشت که شهادت درمقام هرکسی که کشته میشودنیست:بلکه کسی شهیداست که ایمان به خداوندراسرلوحه زندگانی خودنموده باشد،درجهادشرکت جویدوبه خاطرخدابجنگدواگرکسی این شرایط رانداشته باشدکشته شدنش درهرکجاکه باشدشهادت محسوب نمیشود؛زیرادرحدیثی ازپیامبر«ص»آمده است کسی که درمیدان نبردکشته میشودودرپیشگاه خداوند عرض میکندمن درراه توکشته شده ام ;پاسخ میرسد:دروغ میگویی زیراتوجنگیده ای واراده ات این بود که بگویندفلانی شجاع است واین معنی هم درباره توگفته میشود،چراکه خداوند میفرماید:”انمایتقبل الله من المتقین” خداوندعمل راازمتقین میپذیرد.
درپایان بایدگفت فرهنگ شهادت رابایدارجع وکامل ترین فرهنگ،برای جلوگیری ازتجاوز به جغرافیای اسلام دانست وباید وهرچه درتوان داریم رابه فعل شهادت صرف کنیم تادرسطرهای سروده های زندگانیمان اشعاربی قافیه ازخود به جای نگذاریم.
به امیدصبح شهادت.
گرد آورنده:رضامرادی
متن زيبا و شورانگيزي بود.تشکر