تورلی همچنین بر ادامه تمرکز اوپنایآی بر مدل اشتراکی تاکید کرد؛ مدلی که موجب افزایش چشمگیر درآمد این شرکت شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، اوپنایآی انتظار دارد در سال جاری به درآمد ۱۲.۷ میلیارد دلار برسد، رقمی بیش از سه برابر درآمد ۳.۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۴٫ با این وجود، اوپنایآی هنوز با زیان مواجه است و احتمالا تا پیش از سال ۲۰۲۹ نقدینگی مثبت نخواهد داشت.
تعداد کاربران چتجیپیتی اکنون به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است و تا آوریل سال جاری، ۲۰ میلیون نفر از این کاربران، عضو نسخه پرمیوم بوده اند. اوپنایآی همچنان به دنبال روش های نوین کسب درآمد است؛ از جمله امکان معرفی و خرید مستقیم محصولات از طریق چتجیپیتی.
تورلی سیستمی به نام «Commerce in ChatGPT» را معرفی کرد و گفت این ابزار میتواند به اوپنایآی اجازه دهد از خریدهای انجامشده سهمی دریافت کند. او می گوید حتی اگر اوپنایآی از فروش بعضی محصولات درآمد داشته باشد، این موضوع نمیتواند باعث شود محصولی را صرفا به خاطر کسب درآمد بیشتر توصیه کند.
سم آلتمن، مدیرعامل اوپنایآی، پیشتر نسبت به ترکیب تبلیغات با هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده بود. او در رویدادی در دانشکده کسبوکار هاروارد گفته بود این ایده کمی نگران کننده است و باید به عنوان آخرین گزینه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، او در پادکستی در ژوئن گذشته اعلام کرد که بهطور کامل با تبلیغات مخالف نیست، مشروط بر اینکه به شکل مسئولانه اجرا شود.
تورلی گفت اوپنایآی به فکر توسعه محصولات فراتر از شکل فعلی چتبات است. چتجیپیتی میتواند به ابزاری مفیدتر برای کار و کسبوکار تبدیل شود و در این مسیر از روشهای مختلف کسب درآمد نیز استفاده شود.