معرفی نسل جدید عینک هوشمند متا – ریبن
نسل جدید عینکهای هوشمند متا با همکاری برند عینک ریبن با قیمت ۷۹۹ دلار، دیدگاههای متفاوتی را بههمراه داشته است. این اولین عینکهای هوشمند متا است که دارای نمایشگر داخلی است و گامی مهم در راستای چشمانداز مارک زاکربرگ برای جایگزین کردن عینک هوشمند بجای گوشی هوشمند بوده است. این عینکهای جدید قرار است که از ۳۰ام سپتامبر در آمریکا عرضه عمومی شوند.
یکی از نکات مهمی که علاقهمندان خرید این عینک باید در نظر بگیرند این است که برای استفاده از قابلیتهای این عینک هوشمند، هر شخص باید دستبند سنسور EMG را نیز به مچ خود ببندد تا سیگنالهای الکتریکی که از بدن شخص تولید میشود، توسط این دستند دریافت شود و عینک با توجه به حرکات دست، دستورها را اجرا کند.
چرا عینک هوشمند جدید متا در رویداد زنده کار نکرد؟
زمانی که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا قصد داشت دموی این عینک هوشمند را به مخاطبان ارائه کند، با مشکلات متعددی مواجه شد. در اولین تلاش، عینک متا نتوانست تماس ویدئویی در واتساپ را پاسخ دهد. پس از آن، زاکربرگ اعلام که اشتباه از من است و دوباره تلاش کرد. با این وجود، مدیر ارشد فناوری این شرکت بعدا اعلام کرد که دلیل این شکست، باگی بوده که تابحال با آن مواجه نشده بودند.
در تلاشی دیگر، یکی از تولیدکنندگان محتوای مهمان که قصد داشت از این عینک برای آشپزی استفاده کند نیز ناموفق بود، چرا که هوش مصنوعی زنده این عینک نتوانست مرحلهای از پخت و پز که این شخص در آن قرار داشت را به درستی تشخیص دهد. از طرفی، زمانی که آشپز با صدا کردن هوش مصنوعی زنده متا از عینک خواست که آن را فعال کند، ناگهان همه هوش مصنوعیهای عینکهای حاضر در سالن روشن شدند که بسیار عجیب بود.
بنظر میرسید که متا در قراردادن قابلیت هوش مصنوعی در این عینک ناموفق عمل کرده است، اما در جلسهای که پس از این دمو برگزار شد، اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا اعلام کرد که این دمو صرفا شکست خورده است و به معنای شکست محصول عینک هوشمند متا نیست.