طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۴ دی, ۱۳۹۷ | کد خبر : 90738 | نویسنده : sajad |
  •   

    فانوس زاگرس؛         رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طی ۹ ماهه گذشته از سالجاری ۱۳ درصد تلفات جاده‌ای درون شهری در استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.       به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فانوس زاگرس ، ظهر امروز همایش منطقه‌ای معضلات و مشکلات […]

    فانوس زاگرس؛  

     

     

      رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طی ۹ ماهه گذشته از سالجاری ۱۳ درصد تلفات جاده‌ای درون شهری در استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

     

        به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فانوس زاگرس ، ظهر امروز همایش منطقه‌ای معضلات و مشکلات ترافیکی با حضور فرماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ، مسوولان استانی و شهرستانی  و رانندگان حمل و نقل درون شهری دوگنبدان در سالن آموزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.  

     

    در این همایش سرهنگ اسماعیل خوشوقت  اظهار  کرد: طی ۹ ماهه گذشته از سالجاری ۱۳ درصد تلفات جاده‌ای درون شهری در استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.   وی با بیان اینکه در این مدت عنوان شده ۱۰ درصد تلفات برون شهری در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، افزود: این امر با همکاری و تعامل مسوولان به وجود آمده است.  

     

     

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه مهندسی که به عنوان یکی از اصول ترافیک به شمار می‌آید اقدامی صورت نگرفته است،گفت: این استان در حوزه زیرساخت‌های ترافیکی نسبت به دیگر استان‌های کشور بسیار ضعیف است.  

     

    وی عنوان کرد: در دوسال گذشته همایش استانی در جهت دستاوردهای بار ترافیک در کشور برگزار شد که استان کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه حرفی برای گفتن نداشت.  

     

    خوشوقت با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاهش بار ترافیک ایجاد زیرساخت‌ است، ابراز کرد:  استان کهگیلویه وبویراحمد فاقد امکانات هوشمنداست.  

     

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان عنوان کرد: مبلغ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری برای نصب دوربین مدار بسته  ثبت تخلف در سطح شهر دوگنبدان اختصاص داده شد که این امر اجرایی نشد و هم اکنون برای اجرای این طرح نیاز به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.  

     

    وی با بیان اینکه در دنیا از سیستم هوشمند برای ثبت تخلف رانندگی استفاده می‌شود، گفت: متاسفانه هنوز بر سر چهارراه‌های استان مامور راهنمایی و رانندگی برای ایجاد تسهیل در تردد خودروها و عابر پیاده به کار گرفته می‌شود.   خوشوقت اذعان کرد: در استان نقاط مستعدی حادثه‌خیز در معابر برون شهری وجود دارد که این نقاط حوادث ناگواری را برای رانندگان به وجود می‌آورد.  

     

    این مسوول با اشاره به اینکه برخی از جاده‌ای برون شهری کهگیلویه وبوراحمد  فاقد و یا کمبودعلائم راهنمایی و رانندگی  مشهود است، تصریح کرد: در جاده اختصاص به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  کمترین علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد.  

     

    وی با اشاره به نشست شورای ترافیک گفت: هر مصوبه‌ای که در شورای ترافیک شهرستان تصویب می‌شود باید دارای ضمانت اجرایی باشدو صاحب نظران و کارشناسان در این باره نظر دهند.  

     

    خوشوقت  با بیان اینکه برای بازگشایی گره ترافیکی در سطح شهر اقدام مهندسی انجام شود، اظهار کرد: در استان‌هایی مانند اصفهان و شیراز برای بازگشایی گره ترافیکی در مدت ۳ ماه یک روگذر ساخته می‌شود اما متاسفانه  در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ۱۰ سال آینده برنامه خاصی وجود ندارد.  

     

    این مسوول عنوان کرد: سال گذشته ۵ هزار خودرو در استان پلاک گذاری شده است که با افزایش این تعداد خودروها در سطح استان  متاسفانه زیرساخت ترافیک  تغییر نیافته است.  

     

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین راه‌اندازی چراغ راهنما از وظایف دیگر نهادها است.  

     

    وی افزود: ۶۰ درصد از مبالغ جریمه خودروها که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد به شهرداری‌ها و راهداری اختصاص و ۲۰ درصد  دیگر این مبالغ برای تامین خسارت بدنه در نظر گرفته می‌شود.  

     

    خوشوقت با بیان اینکه  ایجاد زیرساخت‌های مهندسی یکی از ضروریات کاهش بار ترافیکی در سطح استان است، خاطرنشان کرد: بالاترین آمار تلفات عابرین پیاده  مربوط به معابر گچساران است.   رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: ۷۳ درصد تلفات در سطح استان مربوط به عابرین پیاده است.  

     

    وی ادامه داد: راه‌اندزی روگذرها و پل‌های مکانیزه یکی از نیازهای ضروری این استان است.   خوشوقت با بیان اینکه برخی از تخلفات در رانندگی عمدی نیست، ابراز کرد: نبود پارکینگ‌های عمومی موجب شده تا رانندگان  خودروهای شخصی خود را به صورت دوبل  در معابر شهر پارک کنند.  

     

    این مسوول گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سطح استان نیاز به فرهنگ سازی دارد که متاسفانه هنوز در این استان به این مرحله نرسیده‌ایم.   وی با اشاره به افزایش جمعیت و وسایل نقلیه شخصی بیان کرد: در استان باید پیش‌بینی احداث مترو برای ۱۰ سال آینده را داشته باشیم.  

     

    خوشوقت ابراز کرد: همیشه در جلسات شورای ترافیک از کمبود اعتبارات سخن گفته‌ایم و اگر قرار باشد با این مصوبات قدیمی جلسات را برقرار کنیم  گره‌ای از مشکلات مرتفع نخواهد شد.  

     

    این مسوول با بیان اینکه رانندگی غلط در ایران زبان زد دنیا است، اذعان کرد: سالانه ۱۷ هزار نفر بر اثر سانحه تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.  

     

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان عنوان کرد: در سال ۸۵ تعداد ۲۸ هزار نفر بر اثر سانحه تصادفت جان خود را از دست  داده‌اند.  

     

    وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه رانندگی صحیح و رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است، گفت: استفاده از همیاران پلیس  اقدامی موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای بوده است.  

     

    خوشوقت با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت بیمه‌ها استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یک سوم از هزینه بیمه‌ها اگر در ارتقا فرهنگ هزینه شود می‌تواند اقدامی موثر در کاهش تلفات داشته باشد.  

     

    وی افزود:سرعت غیرمجاز  و واژگونی خودرو، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، سبقت غیرمجاز و برخورد رخ در رخ بالاترین آمار تلفات جاده‌ای برون شهری را به خود اختصاص داده است.  

     

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: بیشترین تخلفات در حوزه شهری مربوط به پارک دوبل و پارک در حریم عمومی است.  

     

    در این همایش از اعضای شورای ترافیک شهرستان و رانندگان حمل و نقل شهرداری و دیگر رانندگان تجلیل به عمل آمد.

    -نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
    نظرات در مورد » “۷۳درصد تلفات در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به عابرین پیاده است/ بیشترین تلفات درون شهری مربوط به عابران پیاده در گچساران است”
    1. دوگنبدانی گفت:

      یک ماه آزمایشی گچساران رو به عنوان پایلوت زوج وفرد کن.شهر کوچک است .نیاز نیستدهمه ماشینشونو بیارن بیرون.بعد ببین چطور ترافیک روان میشه.تازه می تونی فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی رو با طرح زوج وفرد بهتر نشان دهی.نه مترو میخواد نه دوربین.

      0

      0

    
    امروز پنج شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • بگذاريد هواي پاك جنگل و گندم زارهاي سبز در نفسمان موج بزند
  • رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: بدهی ۲۸۲ هزار میلیارد تومانی دولت است /تاجگردون: ۹۷ درصد مردم یارانه می‌گیرند
  • نامه جانباز گچسارانی به مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت احداث مرکز درمانی سوانح سوختگی در شهرستان گچساران
  • کارگروه مشورتی مربیان سرود استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار میگردد
  • نشست پشتیبانی برگزاری یادواره کشوری سرداران و شهدای بهمئی برگزار شد +تصاویر
  • انتظار ۱۳ ساله پایتخت طبیعت ایران برای ساماندهی زباله‌ها
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورودی های خاموش دهدشت و مخاطراتی که برای مردم دارد
  • آغاز بکار فست فود بین المللی ایرانویچ در گچساران +تصاویر
  • خروج ۲شهر کهگیلویه و بویراحمد از خشکسالی/ابلاغ مجوز ارتقای ۲۲۲دهیاری در استان
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو شورای بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برای بارش‌های شدید در روز پنجشنبه
  • همایش منطقه ای معضلات و مشکلات ترافیکی با موضوعات فرهنگ رانندگی در گچساران برگزار شد+ حاشیه ها و تصاویر
  • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام : طرح استانی‌شدن انتخابات در مجمع تشخیص رد شده است
  • ۷۳درصد تلفات در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به عابرین پیاده است/ بیشترین تلفات درون شهری مربوط به عابران پیاده در گچساران است
  • تغییر یکی از معاونان استاندار کهگیلویه و بویراحمد
  • سیستم نوبت دهی کلینیک شهید مفتح یاسوج آفلاین است/وضعیت نامناسب نوبت دهی در کلینیک های یاسوج+تصاویر
  • روایت مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از سفر به یکی از محروم ترین مناطق استان و شرح ۳۰ساعت مشقتی که بر آنان گذشت+تصاویر
  • جوابیه مدیریت آب و فاضلاب روستایی شهرستان باشت به خبر ” نارضایتی اهالی خان احمد از نداشتن آب”
  • ماجرای تعطیلی کلینیک خیر ساز تاجگردون در باشت /مدیر بهداشت و درمان باشت:تذکر رئیس دانشگاه علوم پزشکی علت تعطیلی این کلینیک است
  •