طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۵ خرداد, ۱۳۹۷ | کد خبر : 79368 | نویسنده : sajad |
  •   

    فانوس زاگرس؛ رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که پروژه محور در دست احداث گچساران – چرام که قرار است تونل ۲ هزار و ۶۰۰ متری در آن احداث بشود مشکل زیست‌محیطی دارد و محیط زیست این شهرستان به‌دلیل رعایت نشدن مسائل زیست‌محیطی با احداث این تونل مخالف است. به […]

    فانوس زاگرس؛

    رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که پروژه محور در دست احداث گچساران – چرام که قرار است تونل ۲ هزار و ۶۰۰ متری در آن احداث بشود مشکل زیست‌محیطی دارد و محیط زیست این شهرستان به‌دلیل رعایت نشدن مسائل زیست‌محیطی با احداث این تونل مخالف است.

    به گزارش فانوس زاگرس،ولی رمضانی گفت: متاسفانه مجری طرح تونل محور “دیل – چرام” تاکنون گزارش ارزیابی خود را تحویل اداره محیط زیست این شهرستان نداده و اداره محیط زیست گچساران بنا به همین دلیل از مجری طرح شکایت کرده است.

    وی با تشریح پروژه تونل “دیل – چرام” و میزان خسارات وارده به گونه های گیاهی و جانوری در محدوده اجرای این پروژه، اظهارداشت: مجری طرح تونل، گزارش ارزیابی میدان عملیاتی و مسیرهای منتخب را به اداره محیط زیست گچساران ارائه نداده است.

    رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب در این منطقه، لزوم مستندسازی گزارش کارشناس محیط زیست برای کمترین خسارات وارده الزامی است.

    رمضانی با اشاره به گونه های گیاهی و جانوری محل احداث تونل ” دیل – چرام” ، خاطرنشان کرد: انواع “کل”، ” بزکوهی”، پلنگ” ، “کفتار ” و سایر پرندگان و خزندگان در این منطقه به طور فراوان دیده و زندگی می‌کنند.

    وی گفت: عملیات خاکبرداری، حمل خاک و تولید زباله در محل اجرای پروژه از دیگر نگرانی های ما در حوزه محیط زیستی است.

    رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تخریب زیستگاه جانوری و پوشش گیاهی بدون بررسی‌های کارشناسی شده عواقب جبران ناپذیری را برای همه دنبال خواهد داشت، یادآورشد: اداره محیط زیست گچساران با احداث تونل “دیل – چرام” بدلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی مخالف است.

    برچسب ها :
    -نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
    9 نظر برای “رئیس محیط زیست گچساران خبر داد:پروژه تونل دیل – چرام مشکل زیست‌محیطی دارد”
    1. آبشیرین گفت:

      تونل۲دهانه ورودی وخروجی دارد احتمالا بامحل تهویه وهواکش که که مجموعاچندصدمتربیشترازگیاهان طبیعی ازبین نمی روندولی درعوض باامنیت بیشتری مردم ترددمیکنندیادمان باشددریک تصادف فقط دراین محور۹نفرکشته شدند کارهای عمرانی را بی جهت بامشکل وتاخیرمواجه نکنیم لطفا.

      0

      0
    2. ناشناس گفت:

      اگر واقعا عرضه داشته باشن می تونن خاک های مرغوب ایجاد شده از حفر تونل رو انتقال بدن به زمین های کشاورزی دشت های سنگلاخی گچساران تا هم آلودگی در منطقه ایجاد نکنه و هم استفاده بهینه بشه. نه اینکه مثل جاده یاسوج باعث تخریب درخت های پایین دست جاده بشه.

      0

      0
    3. محمدی گفت:

      جان هزاران انسان در پیچ های تنگ دیل در خطرس و تا حالا خیلی خانواده ها تو این راه عزادار شدن یعنی شما که به عنوان رییس محیط زیست در حال خدمت هستید از نظر شما جان انسان از جان کفتار و رویش توله بابونه کمتر است واقعا متاسفم براتون

      0

      0
    4. وحدت گفت:

      چرت و پرت می گویی اصلا اطلاعی از امار نداری قوچ کلوکبککجا بود همه زدند ورفتند می خواد بگوید من هم هستم

      0

      0
    5. ناشناس گفت:

      اگه شما فکر محیط زیست هستین برین کسانی که طبیعت باشت تا نیمدوررا نابودکردن ودرختان را به زغال تبدیل میکنن برخورد کنید نه این تونل که برای سهولت در رفت وآمدورفع تصادف مفید است پیگیری میکنید

      0

      0
    6. گچساران گفت:

      برادر محترم اگر راست می گویی این شرکت سنگ شکن که ابتدای جاده دیل است را جابجا کنید این که ضرر مستقیم برای کل شهر دارد

      0

      0
    7. ناشناس گفت:

      شما ک کارشناسی راحله ارایه بدید ..چون جمع عمومی داره و عام المنفع بهتر زیاد سنگ اندازی نکنیم تا سرمایه گذاری در گچساران انجام بشه

      0

      0
    8. دیلی گفت:

      کو رد وابو بیو بره.

      1

      0
    9. ناشناس گفت:

      ای کاش فرهنگ ما یه روزی به حد مطلوب خودش برسه که خوب و بد رو از هم تشخیص بدیم.چرا بعضی ها فکر میکنن دفاع از محیط زیست یه کار رمانتیک و با کلاس خاصی هست.من منکر محیط زیست یا دلایل نابودیش نیستم فقط میگم این اقا کجا بوده که الان متوجه این موضوع شده .اینم شده حاج خدا دوست بلادیان .

      0

      0

    
    امروز جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • بگذاريد هواي پاك جنگل و گندم زارهاي سبز در نفسمان موج بزند
  • رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: بدهی ۲۸۲ هزار میلیارد تومانی دولت است /تاجگردون: ۹۷ درصد مردم یارانه می‌گیرند
  • نامه جانباز گچسارانی به مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت احداث مرکز درمانی سوانح سوختگی در شهرستان گچساران
  • کارگروه مشورتی مربیان سرود استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار میگردد
  • نشست پشتیبانی برگزاری یادواره کشوری سرداران و شهدای بهمئی برگزار شد +تصاویر
  • انتظار ۱۳ ساله پایتخت طبیعت ایران برای ساماندهی زباله‌ها
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورودی های خاموش دهدشت و مخاطراتی که برای مردم دارد
  • آغاز بکار فست فود بین المللی ایرانویچ در گچساران +تصاویر
  • خروج ۲شهر کهگیلویه و بویراحمد از خشکسالی/ابلاغ مجوز ارتقای ۲۲۲دهیاری در استان
  • آماده‌باش دستگاه‌های عضو شورای بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برای بارش‌های شدید در روز پنجشنبه
  • همایش منطقه ای معضلات و مشکلات ترافیکی با موضوعات فرهنگ رانندگی در گچساران برگزار شد+ حاشیه ها و تصاویر
  • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام : طرح استانی‌شدن انتخابات در مجمع تشخیص رد شده است
  • ۷۳درصد تلفات در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به عابرین پیاده است/ بیشترین تلفات درون شهری مربوط به عابران پیاده در گچساران است
  • تغییر یکی از معاونان استاندار کهگیلویه و بویراحمد
  • سیستم نوبت دهی کلینیک شهید مفتح یاسوج آفلاین است/وضعیت نامناسب نوبت دهی در کلینیک های یاسوج+تصاویر
  • روایت مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از سفر به یکی از محروم ترین مناطق استان و شرح ۳۰ساعت مشقتی که بر آنان گذشت+تصاویر
  • جوابیه مدیریت آب و فاضلاب روستایی شهرستان باشت به خبر ” نارضایتی اهالی خان احمد از نداشتن آب”
  • ماجرای تعطیلی کلینیک خیر ساز تاجگردون در باشت /مدیر بهداشت و درمان باشت:تذکر رئیس دانشگاه علوم پزشکی علت تعطیلی این کلینیک است
  •