طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۹ بهمن, ۱۳۹۶ | کد خبر : 74264 | نویسنده : sajad |
  •   

    فانوس زاگرس؛ به قلم احسان دری   صبح امروز هواپیمای مدل ATR آسمان پرواز تهران-یاسوج به کوه دنا برخورد کرد تا استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم ایران به سوگ ۶۶ سرنشین این هواپیما بنشینند.   هنوز بعد از چندین ساعت از لحظه خارج شدن هواپیما از رادار تا این لحظه خبری از لاشه هواپیما […]

    فانوس زاگرس؛

    به قلم احسان دری

     

    صبح امروز هواپیمای مدل ATR آسمان پرواز تهران-یاسوج به کوه دنا برخورد کرد تا استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم ایران به سوگ ۶۶ سرنشین این هواپیما بنشینند.

     

    هنوز بعد از چندین ساعت از لحظه خارج شدن هواپیما از رادار تا این لحظه خبری از لاشه هواپیما نیست و گروه های امدادی موفق به پیدا کردن هواپیما نشده اند.

    طی چند سال اخیر با پیگیری نمایندگان محترم استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تعداد پروازهای فرودگاه های یاسوج و گچساران افزوده شد که آخرین تلاش مسئولان استان برای افزایش بیشتر پروازها به نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان استان در تاریخ ۲۶ بهمن ماه اخیر با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان با هدف افزایش پروازها در استان بود.

     

    هر چند حادثه های سقوط هواپیما هولناک بوده اما سوانح هوایی در جهان نسبت به تعداد پروازهایی که روزانه صورت می گیرد بسیار کمتر از سوانح زمینی است و راحتی و زمان کوتاه پرواز با هواپیما باعث گردیده طی سالیان اخیر بر متقاضیان و مسافران پرواز با هواپیما افزوده گردد که تلاش مسئولان استان برای افزایش تعداد پروازها در استان قابل ارزش است اما سوالی که مطرح است این است که آیا به کیفیت هواپیماهایی که روزانه در مسیر کهگیلویه و بویراحمد تردد می کنند توجه شده است؟

     

    در خبرها آمد که هواپیمایی که امروز دچار سانحه شده است اولین پرواز خود را ۲۵ سال پیش انجام داده و به مدت چند سال در شیراز به دلیل فنی زمین گیر بوده و بعد از اورهال به مسیر پرواز برگشته است.

     

    آیا سهم استان کهگیلویه و بویراحمد یا استان های محروم هواپیماهای از رده خارج و فرسوده است؟

     

    حتی گفته شده است که مکان‌یاب این هواپیما فعال نبوده وچه بسا اگر فعال بود همان اوایل حادثه قابل ردیابی بود.

     

    از مسئولان استان از جمله استاندار و مجمع نمایندگان تقاضا می شود که صرفا افزایش تعداد پرواز ها مد نظر نباشد بلکه کیفیت هواپیماهایی که برای مسیر کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شوند مورد توجه قرار گیرد.

     

    شاید دیگر هواپیماهایی که روزانه از استان مسافران زیادی را حمل می کنند شرایط این هواپیما را داشته باشند.

     

    در پایان برای همه عزیزانی که در این سانحه جان خود را از دست دادند از خداوند منان طلب آمرزش و برای بازماندگان و مردم ایران عرض تسلیت و صبر دارم.

     

    برچسب ها :
    -نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
    3 نظر برای “هواپیماهای فرسوده،سهم کهگیلویه و بویراحمد؟؟”
    1. بی‌سوادی تا چه حد دیگه ازش متن نزارید گفت:

      برو راجب هواپیما تحقیق کن یکی از بهترین هواپیما ها و مجهزترین بود اخه تو اگه سواد داشتی اول میزاشتی مشخص شه دلیلش بعد متن مینوشتی هنوز مشخص‌نیست دلیل سقوطش پرفسور شروع کرده متن نوشتن

      6

      1
      • کارشناس گفت:

        شما بهتر هست ی زحمتی به خودتون بدید و مشگل ۸ سال زمین گیر شدن این هواپیما و همچنین ۵ بار کنسل شدن پرواز این هواپیما به دلیل نقص فنی را بخونید

        0

        5
        • عقل گفت:

          شمام یه زحمت بده ببین بقیه شهر ها چند بار کنسل شد از جمله گچساران و شیراز و اهواز اخه چرا از صنعت هوایی اطلاع نداری متن مینپیسی؟ نه این بلکه اکثر هواپیماها سنشون زیاده و شما از کجا میدونیدایراد از هواپیما بوده در صورتی که هنوز هواپیما پیدا نشده این نکته هست هنوز پیدا نشده تو و دوستانت نظر تخصصی میدید فقط میخوام بگم بحث شما مردم نیست بلکه جناحی هست حتی در این موضوع

          0

          0

    
    امروز سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • تغییر رئیس میراث فرهنگی گچساران
  • پایان ۱۱ سال انتظار ؛ پذیرش نخستین بیمار بستری در بیمارستان بزرگ یاسوج
  • مدیرکل جدید بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مدیر کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:تکلیف و رسالت بنده اقتضا می‌کند جلوی هر مفسده‌ای  ایستاده و برخورد کنم/ مفاسد را مطرح کنید آنجا که باید برخورد قضایی شود ورود پیدا می‌کنیم
  • واکنش مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشجویان استان ( مَهتاد ) به نامه نماینده کهگیلویه بزرگ به استاندار و حواشی پیرامون آن
  • واکنش مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری به نامه نماینده کهگیلویه بزرگ؛اگر افرادی مثل پرواز از دولت دفاع نکنند چه کسی باید دفاع کند؟
  • بیرون آمدن دست استاندار از آستین مدیر کل سیاسی تا استمرار فرافکنی های پرواز
  • جکهای پرواز تمامی ندارد!!
  • حضور نماینده کهگیلویه در میان دانشجویان و حواشی مراسم روز دانشجو در شهرستان لنده+تصاویر
  • وضعیت ادامه آسفالت وزیرسازی جاده ارتباطی طسوج باحضورمدیرکل بنیادمسکن وبخشدارمرکزی چرام مورد بررسی قرار گرفت+تصاویر
  • جوابیه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره)علوم پزشکی یاسوج به هدایتخواه
  • میزهای بی خدمت در ادارات کهگیلویه/وقتی تکریم ارباب رجوع به تمسخر گرفته می‌شود
  • پاسخ اصلاح طلبان کهگیلویه به عدل هاشمی؛ سید علی پرواز تنها نیست
  • برادر جعفری ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان
  • عدل هاشمی پور خطاب به استاندار:اظهارات مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نسنجیده، شتابزده،  احساسی ، خارج از وظیفه و روال اداری و جانبدارانه است
  • نامه یکی از سادات امامزاده علی (ع) به بزرگواری
  • هدایتخواه حضورش را در جلسات انتخاباتی تکذیب کرد
  • حواشی جلسه معارفه رئیس جدید دانشگاه آزادگچساران/ از غیبت رییس اسبق دانشگاه تا گلایه فرماندار از ملک زاده/رحیمی :ملک زاده سوسول بازی درآورده است/می‌توانم پشت تریبون از بالا تا پایین را بشورم
  • خواب پاییزی مسولان/افزایش خودسرانه قیمت گوشت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اظهار نظر عجیب رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد
  •