طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۹ بهمن, ۱۳۹۶ | کد خبر : 74264 | نویسنده : sajad |
  •   

    فانوس زاگرس؛ به قلم احسان دری   صبح امروز هواپیمای مدل ATR آسمان پرواز تهران-یاسوج به کوه دنا برخورد کرد تا استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم ایران به سوگ ۶۶ سرنشین این هواپیما بنشینند.   هنوز بعد از چندین ساعت از لحظه خارج شدن هواپیما از رادار تا این لحظه خبری از لاشه هواپیما […]

    فانوس زاگرس؛

    به قلم احسان دری

     

    صبح امروز هواپیمای مدل ATR آسمان پرواز تهران-یاسوج به کوه دنا برخورد کرد تا استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم ایران به سوگ ۶۶ سرنشین این هواپیما بنشینند.

     

    هنوز بعد از چندین ساعت از لحظه خارج شدن هواپیما از رادار تا این لحظه خبری از لاشه هواپیما نیست و گروه های امدادی موفق به پیدا کردن هواپیما نشده اند.

    طی چند سال اخیر با پیگیری نمایندگان محترم استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تعداد پروازهای فرودگاه های یاسوج و گچساران افزوده شد که آخرین تلاش مسئولان استان برای افزایش بیشتر پروازها به نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان استان در تاریخ ۲۶ بهمن ماه اخیر با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان با هدف افزایش پروازها در استان بود.

     

    هر چند حادثه های سقوط هواپیما هولناک بوده اما سوانح هوایی در جهان نسبت به تعداد پروازهایی که روزانه صورت می گیرد بسیار کمتر از سوانح زمینی است و راحتی و زمان کوتاه پرواز با هواپیما باعث گردیده طی سالیان اخیر بر متقاضیان و مسافران پرواز با هواپیما افزوده گردد که تلاش مسئولان استان برای افزایش تعداد پروازها در استان قابل ارزش است اما سوالی که مطرح است این است که آیا به کیفیت هواپیماهایی که روزانه در مسیر کهگیلویه و بویراحمد تردد می کنند توجه شده است؟

     

    در خبرها آمد که هواپیمایی که امروز دچار سانحه شده است اولین پرواز خود را ۲۵ سال پیش انجام داده و به مدت چند سال در شیراز به دلیل فنی زمین گیر بوده و بعد از اورهال به مسیر پرواز برگشته است.

     

    آیا سهم استان کهگیلویه و بویراحمد یا استان های محروم هواپیماهای از رده خارج و فرسوده است؟

     

    حتی گفته شده است که مکان‌یاب این هواپیما فعال نبوده وچه بسا اگر فعال بود همان اوایل حادثه قابل ردیابی بود.

     

    از مسئولان استان از جمله استاندار و مجمع نمایندگان تقاضا می شود که صرفا افزایش تعداد پرواز ها مد نظر نباشد بلکه کیفیت هواپیماهایی که برای مسیر کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شوند مورد توجه قرار گیرد.

     

    شاید دیگر هواپیماهایی که روزانه از استان مسافران زیادی را حمل می کنند شرایط این هواپیما را داشته باشند.

     

    در پایان برای همه عزیزانی که در این سانحه جان خود را از دست دادند از خداوند منان طلب آمرزش و برای بازماندگان و مردم ایران عرض تسلیت و صبر دارم.

     

    برچسب ها :
    -نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
    3 نظر برای “هواپیماهای فرسوده،سهم کهگیلویه و بویراحمد؟؟”
    1. بی‌سوادی تا چه حد دیگه ازش متن نزارید گفت:

      برو راجب هواپیما تحقیق کن یکی از بهترین هواپیما ها و مجهزترین بود اخه تو اگه سواد داشتی اول میزاشتی مشخص شه دلیلش بعد متن مینوشتی هنوز مشخص‌نیست دلیل سقوطش پرفسور شروع کرده متن نوشتن

      6

      1
      • کارشناس گفت:

        شما بهتر هست ی زحمتی به خودتون بدید و مشگل ۸ سال زمین گیر شدن این هواپیما و همچنین ۵ بار کنسل شدن پرواز این هواپیما به دلیل نقص فنی را بخونید

        0

        5
        • عقل گفت:

          شمام یه زحمت بده ببین بقیه شهر ها چند بار کنسل شد از جمله گچساران و شیراز و اهواز اخه چرا از صنعت هوایی اطلاع نداری متن مینپیسی؟ نه این بلکه اکثر هواپیماها سنشون زیاده و شما از کجا میدونیدایراد از هواپیما بوده در صورتی که هنوز هواپیما پیدا نشده این نکته هست هنوز پیدا نشده تو و دوستانت نظر تخصصی میدید فقط میخوام بگم بحث شما مردم نیست بلکه جناحی هست حتی در این موضوع

          0

          0

    
    امروز پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • گزارش تصویری مراسم عزاداری عاشورای حسینی کهگیلویه و بویراحمدی های مقیم تهران
  • مراسم روز عاشورا در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به روایت تصویر
  • گزارش تصویری مراسم روز عاشورا در گچساران
  • نماینده بویراحمد و دنا:از افتخارات من این است کسی دیگر نمی گوید در بهزیستی و کمیته امداد پشت نوبت هستم
  • گلایه برخی خبرنگاران چرامی از مدیر آموزش و پرورش این شهرستان
  • آیت الله ملک حسینی در گچساران:رقابت های زشت و نکبت بار باوی بویراحمدی دراستان!/ امروز خیلی ها به جان هم افتاده اند!؟/ بی تدبیری ها بیداد کرده است
  • حاشیه سازی برای تیم فوتبال نفت و گاز گچساران/نیکبخت می ماند
  • گزارش تصویری از موکب حضرت زینب (س) در شلالدون باشت
  • بازدید آیت الله ملک حسینی از تأسیسات نفتی گچساران+تصاویر
  • نشست صمیمی مدیرآموزش و پرورش چرام با اصحاب رسانه+تصاویر
  • مشمولان قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در کهگیلویه و بویراحمد خداحافظی میکنند!
  • اصولگرایان گچساران/در به در به دنبال “اتحاد”
  • سفر مدیر کل مدیریت بحران استان به شهرستانهای کهگیلویه، چرام و باشت /محمدی تبار:صفر تا صد اعتبارات را نظارت می کنم+تصاویر
  • گناهان واقدامات نابخشودنی غلامرضا تاجگردون
  • گعده اصلاح طلبان و دور باطل!
  • امام جمعه باشت مطرح کرد:دفتر نماینده و لیدرها بر مسؤولان باشت اشراف دارند
  • نظر نماینده گچساران و باشت در خصوص وضعیت شهردار تهران
  • دوئل کامرانی ؛ منطقیان، گُسل در تفکر اصلاح طلبان
  • شکست نفت گچساران از استقلال رامشیر
  • انشقاق اصلاح طلبان کهگیلویه تمامی ندارد/اصولگرایان پیروز آینده انتخابات کهگیلویه بزرگ
  •