طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۳ دی, ۱۳۹۵ | کد خبر : 36725 | نویسنده : sajad |
  •   

    فانوس زاگرس؛ در حالی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از قطع ۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت در صورت تغییر مسیر قطعه آب حیات در محور باغچه سادات خبر می دهد که معاون عمرانی استاندار با رد قطع این تعداد درخت گفت که برای رفاه بیشتر مردم جاده فرعی به اصلی تبدیل […]

    فانوس زاگرس؛

    در حالی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از قطع ۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت در صورت تغییر مسیر قطعه آب حیات در محور باغچه سادات خبر می دهد که معاون عمرانی استاندار با رد قطع این تعداد درخت گفت که برای رفاه بیشتر مردم جاده فرعی به اصلی تبدیل می شود.

    معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در نشست کارگروه امور زیر بنایی در یاسوج می گوید که پس از بررسی های فراوان توسط اداره کل راه و شهرسازی قرار شده مسیر قدیمی بخشی از جاده باغچه سادات -سرفاریاب در منطقه آب حیات تغییر و مسیر کوتاه تر و ایمن تری جایگزین آن شود.

     
    پژمان نیک اقبالی با تاکید بر تصمیم گیری‌های عاقلانه، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی منافع عمومی استان را در تصمیم گیری‌ها لحاظ کنند.
    وی گفت که مسیر جدید نیازمند دیوارچینی نیست و به گفته کار‌شناسان راه و شهرسازی برای احداث مسیر جدید ۴۰۰ اصله درخت قطع می‌شود.

     
    استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیشتر سه مرتبه خواستار تکمیل مسیر قبلی از سوی راه و شهرسازی شده بود اما مسئولان این اداره کل با ارائه دلایل علمی مسیر جدید را انتخاب کردند.

     
    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می گوید شیب قوسی مسیر جدید از ۱۲ به ۹ درصد می‌رسد و باقی مانده عملیات خاکبرداری مسیر قبلی با کل میزان خاکبرداری مسیر پیشنهادی جدید برابر است.

     
    محمد علی علیمردانی افزود در حالی که در مسیر قبلی ۱۵ پل نیاز بود مسیر جدید به هفت پل نیاز دارد و برآورده هزینه مسیر جدید حدود ۵۰ درصد کمتر از هزینه مسیر قبلی است و تلفات انسانی در محور جدید هم کمتر خواهد شد.

     
    وی گفت: طول مسیر فعلی سه هزار و ۱۱۰ متر است و در مسیر پیشنهادی طول جاده ۵۰۰ متر کمتر می‌شود.
    «میزان خاکبرداری مسیر جدید ۲۸۴ متر مکعب است و در طرح قبلی باند سبقت وجود نداشت در حالی که در طرح جدید پیش بینی شده است.»

    همچنین سرعت خودرو‌ها در قطعه جدید ۷۰ کیلومتر در ساعت و در طرح قبلی ۲۵ کیلومتر در ساعت است.
    علیمردانی افزود: تعداد پل و آبرو در طرح پیشنهادی هفت دستگاه و در طرح قبلی ۱۵ دستگاه است و در طرح پیشنهادی دیوار حائل پیشنهاد نشده در حالی که در طرح قبلی ۱۵۰ متر دیوار حائل پیش بینی شده بود که با توجه به رانش زمین در منطقه به مرور زمان از بین می‌رود.

     
    «مسیر پیشنهادی تا حدود ۲۵ تا ۳۰ سال نیازمند ترمیم نیست در حالی که مسیر قبلی پنج سال آینده نیازمند ترمیم است.»

    وی عنوان کرد که در مسیر قبلی باید ۳۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام شود در حالی که در مسیر پیشنهادی ۲۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت می گیرد.

     
    «برآورد هزینه مسیر جدید ۸٫۵ میلیارد تومان است ولی مسیر قبلی ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.»

     
    علیمردانی گفت: محور فعلی راه فرعی درجه ۲ و دارای شیب تند و قوس‌های فراوان است اما در مسیر پیشنهادی طول مسیر از سه هزار و ۴۲۹ به سه هزار ۱۱۰ متر کاهش می‌یابد.

    به اعتقاد وی در طرح پیشنهادی مسیر جدید هزینه تعمیرات و زیست محیطی توجیه اقتصادی دارد.
    احسان نعمتی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و کهگیلویه و بویراحمد از مخالفان جدی اجرای این طرح راهسازی است.

    وی می گوید اداره راه و شهرسازی استان درسالهای ۸۸ تا ۹۰ مسیری را در جاده «باغچه سادات به سرفاریاب» طراحی کرد که خسارات زیادی به جنگلهای منطقه «آب حیات»وارد شد.

    وی تاکید می کند که در آن زمان حدود ۲۰ هکتار از جنگلهای بلوط تخریب شد و از بین رفت.

     
    نعمتی تصریح می کند که هم اکنون بعداز آن همه تخریب و هزینه اعلام کرده اند که مسیر قبلی اشتباه بوده جاده باید از مسیر دیگری بگذرد.
    به گفته وی درصورت تغییر مسیر جاده جنگلهای انبوهی از بین خواهد رفت و بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ اصله درخت و درختچه شامل «بلوط»، «افرا»، «کیکم» و «بنه» نابود می شود.

     
    وی با اعتراف اینکه هنوز به صورت دقیق میزان خسارات وارده در تغییر مسیر جاده برآورد نشده اما تاکید کرد که در صورت تغییر مسیر خسارات زیادی به منابع طبیعی و جنگلهای این منطقه در استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود.

     
    معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در عین حال گفت که دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح ها باید ارزیابی های زیست محیطی را انجام دهند.

     
    نعمتی البته این را هم گفت که اداره کل منابع طبیعی استان مخالف توسعه راه ها نیست و تاکنون طرحی از سوی منابع طبیعی تعطیل نشده است.

     
    معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که نظرات محیط زیست و منابع طبیعی باید در طرح جدید گنجانده شود.

    قرار شده خسارت وارده به منابع طبیعی در مسیر پیشنهادی جدید برآورد و در نشست بعدی کارگروه زیربنایی استان ارائه شود.

     
    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مناقصه ساخت این مسیر در روزهای آینده برگزار شده و به پیمانکار واگذار می شود.

    ۸۰ درصد عملیات راهسازی جاده یاسوج به چرام پایان یافته و عملیات ایمن سازی و تمکیلی این طرح در دست اقدام است.

     
    مسیر جاده سپیدار به باغچه -سادات در جاده یاسوج به چرام از راه فرعی به اصلی تغییر یافته است و علمیات تعریض و بهسازی این مسیر با مشخصات راه اصلی در برنامه راه و شهرسازی قرار دارد.

     
    مسیر ارتباطی یاسوج به چرام (باغچه جلیل – سادات) به طول ۱۶۰ کیلومتر یکی از راههای مهم ارتباطی وگردشگری یاسوج به شهرستانهای چرام، کهگیلویه و لنده و نیز جنوب کشور محسوب می شود.

    برچسب ها :
    -نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فانوس زاگرس در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • گزارشی از جلسه شورای اداری باشت با حضور استاندار و تاج گردون
  • یک کهگیلویه و بویراحمدی شهردار بیرجند شد
  • آتش سوزی کوه های شاه بهرام باشت مهار شد
  • جوابیه ای به یادداشت:” کارت زرد به شهردار دهدشت”
  • اطلاعيه دفتر تهران نماينده گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي در خصوص تغییر زمان پذیرش مراجعین
  • اخبار استان؛۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی دیشموک کهگیلویه آسفالت می‌شود/نماینده گچساران: افزایش درآمد نفت در دولت یازدهم گچساران را متحول کرد/۱۸۱۸ طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست/آیت‌الله ملک‌حسینی فردا به شهر قلعه‌رئیسی سفر می‌کند+برنامه ها/حکایت ادامه‌دار یک بام و دو هوای قیمت مرغ در دهدشت/علت مرگ پلنگ باشت با نبود آزمایشگاه سم‌شناسی قابل تشخیص نیست/تمامی امتحانات میان ترم دانشگاه های استان به بعد از سفر اربعین موکول شد
  • وعده های اقتصادی تاجگردون برای گچساران و باشت /تحول بزرگ در بخش کشاورزی در آینده نزدیک
  • ۱۲۰ دانش آموز باشتی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند+تصاویر
  • شهرداری دهدشت تعطیل نیست،بیمار است
  • کوه شاه بهرام باشت همچنان در آتش می سوزد
  • گزارش تصویری بازدید استاندار و نماینده گچساران و باشت از پروژه های اقتصادی/اعلام زمان افتتاح پتروشیمی گچساران توسط احمدی
  • کارت زرد به شهردار دهدشت
  • دیدار رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با سفیران عمان و اسلواکی/دیدارهایی بی نتیجه برای اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد؟؟
  • دعوت از یک گچسارانی به اردوی تیم ملی فریزبی+تصویر
  • “دو اقدام ماندگار نماینده گچساران و باشت”
  • چه کسی مسئول است; خشک شدن تدریجی درختان بلوارهای شهر یاسوج+تصاویر
  • آیا سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد پوپولیستی است؟
  • کسب عنوان سومی مسابقات کشتی فرنگی کشور توسط جوان گچسارانی+تصویر
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • دیدار با رهبر انقلاب به مناسبت قیام تاریخی ۱۹ آبان ۵۷ گچساران محقق شود