طراحی سایت و قالب وردپرس
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۳ دی, ۱۳۹۵ | کد خبر : 36725 | نویسنده : sajad |
  •   

    فانوس زاگرس؛ در حالی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از قطع ۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت در صورت تغییر مسیر قطعه آب حیات در محور باغچه سادات خبر می دهد که معاون عمرانی استاندار با رد قطع این تعداد درخت گفت که برای رفاه بیشتر مردم جاده فرعی به اصلی تبدیل […]

    فانوس زاگرس؛

    در حالی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از قطع ۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت در صورت تغییر مسیر قطعه آب حیات در محور باغچه سادات خبر می دهد که معاون عمرانی استاندار با رد قطع این تعداد درخت گفت که برای رفاه بیشتر مردم جاده فرعی به اصلی تبدیل می شود.

    معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در نشست کارگروه امور زیر بنایی در یاسوج می گوید که پس از بررسی های فراوان توسط اداره کل راه و شهرسازی قرار شده مسیر قدیمی بخشی از جاده باغچه سادات -سرفاریاب در منطقه آب حیات تغییر و مسیر کوتاه تر و ایمن تری جایگزین آن شود.

     
    پژمان نیک اقبالی با تاکید بر تصمیم گیری‌های عاقلانه، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی منافع عمومی استان را در تصمیم گیری‌ها لحاظ کنند.
    وی گفت که مسیر جدید نیازمند دیوارچینی نیست و به گفته کار‌شناسان راه و شهرسازی برای احداث مسیر جدید ۴۰۰ اصله درخت قطع می‌شود.

     
    استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیشتر سه مرتبه خواستار تکمیل مسیر قبلی از سوی راه و شهرسازی شده بود اما مسئولان این اداره کل با ارائه دلایل علمی مسیر جدید را انتخاب کردند.

     
    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می گوید شیب قوسی مسیر جدید از ۱۲ به ۹ درصد می‌رسد و باقی مانده عملیات خاکبرداری مسیر قبلی با کل میزان خاکبرداری مسیر پیشنهادی جدید برابر است.

     
    محمد علی علیمردانی افزود در حالی که در مسیر قبلی ۱۵ پل نیاز بود مسیر جدید به هفت پل نیاز دارد و برآورده هزینه مسیر جدید حدود ۵۰ درصد کمتر از هزینه مسیر قبلی است و تلفات انسانی در محور جدید هم کمتر خواهد شد.

     
    وی گفت: طول مسیر فعلی سه هزار و ۱۱۰ متر است و در مسیر پیشنهادی طول جاده ۵۰۰ متر کمتر می‌شود.
    «میزان خاکبرداری مسیر جدید ۲۸۴ متر مکعب است و در طرح قبلی باند سبقت وجود نداشت در حالی که در طرح جدید پیش بینی شده است.»

    همچنین سرعت خودرو‌ها در قطعه جدید ۷۰ کیلومتر در ساعت و در طرح قبلی ۲۵ کیلومتر در ساعت است.
    علیمردانی افزود: تعداد پل و آبرو در طرح پیشنهادی هفت دستگاه و در طرح قبلی ۱۵ دستگاه است و در طرح پیشنهادی دیوار حائل پیشنهاد نشده در حالی که در طرح قبلی ۱۵۰ متر دیوار حائل پیش بینی شده بود که با توجه به رانش زمین در منطقه به مرور زمان از بین می‌رود.

     
    «مسیر پیشنهادی تا حدود ۲۵ تا ۳۰ سال نیازمند ترمیم نیست در حالی که مسیر قبلی پنج سال آینده نیازمند ترمیم است.»

    وی عنوان کرد که در مسیر قبلی باید ۳۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام شود در حالی که در مسیر پیشنهادی ۲۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت می گیرد.

     
    «برآورد هزینه مسیر جدید ۸٫۵ میلیارد تومان است ولی مسیر قبلی ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.»

     
    علیمردانی گفت: محور فعلی راه فرعی درجه ۲ و دارای شیب تند و قوس‌های فراوان است اما در مسیر پیشنهادی طول مسیر از سه هزار و ۴۲۹ به سه هزار ۱۱۰ متر کاهش می‌یابد.

    به اعتقاد وی در طرح پیشنهادی مسیر جدید هزینه تعمیرات و زیست محیطی توجیه اقتصادی دارد.
    احسان نعمتی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و کهگیلویه و بویراحمد از مخالفان جدی اجرای این طرح راهسازی است.

    وی می گوید اداره راه و شهرسازی استان درسالهای ۸۸ تا ۹۰ مسیری را در جاده «باغچه سادات به سرفاریاب» طراحی کرد که خسارات زیادی به جنگلهای منطقه «آب حیات»وارد شد.

    وی تاکید می کند که در آن زمان حدود ۲۰ هکتار از جنگلهای بلوط تخریب شد و از بین رفت.

     
    نعمتی تصریح می کند که هم اکنون بعداز آن همه تخریب و هزینه اعلام کرده اند که مسیر قبلی اشتباه بوده جاده باید از مسیر دیگری بگذرد.
    به گفته وی درصورت تغییر مسیر جاده جنگلهای انبوهی از بین خواهد رفت و بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ اصله درخت و درختچه شامل «بلوط»، «افرا»، «کیکم» و «بنه» نابود می شود.

     
    وی با اعتراف اینکه هنوز به صورت دقیق میزان خسارات وارده در تغییر مسیر جاده برآورد نشده اما تاکید کرد که در صورت تغییر مسیر خسارات زیادی به منابع طبیعی و جنگلهای این منطقه در استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود.

     
    معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در عین حال گفت که دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح ها باید ارزیابی های زیست محیطی را انجام دهند.

     
    نعمتی البته این را هم گفت که اداره کل منابع طبیعی استان مخالف توسعه راه ها نیست و تاکنون طرحی از سوی منابع طبیعی تعطیل نشده است.

     
    معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که نظرات محیط زیست و منابع طبیعی باید در طرح جدید گنجانده شود.

    قرار شده خسارت وارده به منابع طبیعی در مسیر پیشنهادی جدید برآورد و در نشست بعدی کارگروه زیربنایی استان ارائه شود.

     
    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مناقصه ساخت این مسیر در روزهای آینده برگزار شده و به پیمانکار واگذار می شود.

    ۸۰ درصد عملیات راهسازی جاده یاسوج به چرام پایان یافته و عملیات ایمن سازی و تمکیلی این طرح در دست اقدام است.

     
    مسیر جاده سپیدار به باغچه -سادات در جاده یاسوج به چرام از راه فرعی به اصلی تغییر یافته است و علمیات تعریض و بهسازی این مسیر با مشخصات راه اصلی در برنامه راه و شهرسازی قرار دارد.

     
    مسیر ارتباطی یاسوج به چرام (باغچه جلیل – سادات) به طول ۱۶۰ کیلومتر یکی از راههای مهم ارتباطی وگردشگری یاسوج به شهرستانهای چرام، کهگیلویه و لنده و نیز جنوب کشور محسوب می شود.

    ابرچسب ها :
    -نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فانوس زاگرس در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    • تـــازه ترین خبرها
    • پـــربازدیدترین ها
  • مروری بر عملکرد دکتر محبوبه رضایی در شورای چهارم شهر دوگنبدان
  • “شعارهایی که اجرایی شدن آن از عهده نماینده هم شاید برنیاید”
  • وعده‌های فریبنده اقتصادی، برای «رئیس جمهور شدن» /کاندیداهایی که بخاطر رای میزان «یارانه» را بالا و پایین می‌کنند
  • پاسخ قاطع رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام به منتقدان: کنسرت‌ها اسلام را به خطر نمی‌اندازد/آیا در دولت قبلی که مسئولانش هاله‌ نور مشاهده می‌کردند اسلام در خطر نبود
  • عدل هاشمی پور خبر داد :مشکل آب پتروشیمی دهدشت رفع می‌شود
  • “تخصص،درمان نهایی زخم های دهدشت”
  • دبیر و معاون تبلیغات ستاد روحانی در استان منصوب شدند
  • در پی درگذشت پیر بانوی هییت دارامام حسین (ع)؛همدردی جمعی از ورزشکاران گچسارانی ورزشکاران باخانواده ی منصف
  • “مدیریت شهری و نقش آن در توسعه پایدار”
  • “شهرداری ها و تامین منابع پایدار”
  • اظهارات متفاوت و منصفانه محمدرضا باهنر: روحانی زمانی روی کار آمد که تورم ۴۴ درصد بود، الان تورم ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده / برخی سیاه نمایی می کنند و می گویند برجام اثری نداشت؛ ما با برجام ۷ گل زدیم / حاضر نیستم به زمان قبل از برجام برگردیم / کاندیداها وعده ندهند و اموال کشور را به تاراج نگذارند
  • رئیس ستاد قالیباف در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد+تصویر
  • اخبار استان؛طرح روگذر باشت نیمه دوم اردیبهشت بهره برداری می‌شود/برگزاری مسابقه بهترین عکس خبری با محوریت سپاه و بسیج/امام جمعه گچساران: بی‌عدالتی در استخدام‌‌های بی‌ضابطه مردم کهگیلویه و بویراحمد را رنج می‌دهد/اجرای برنامه‌های متنوع در هفته نکوداشت یاسوج/ کتاب بانوی دهدشتی در بیروت منتشر شد/معلمان نمونه شهرستان چرام معرفی شدند/تصویر
  • اعلام مناطق ممنوعه برای برپایی ستادهای انتخاباتی در یاسوج+جزئیات
  • “عبرتها و انتخابات در ایران”
  • فراخوان حضور خيرش زنان استان كهگيلويه و بويراحمد به انتخابي اعتدالي
  • مسئول ستاد دانشجویی دکتر حسن روحانی در گچساران منصوب شد +تصویر
  • با حضور مسئولان کشوری؛بیمارستان ۹۶ تختی دوگنبدان اردیبهشت بهره‌برداری می‌شود/اختصاص اولویت استخدام به بانوان
  • تلاش جلیلی برای رییس‌جمهور نشدن قالیباف /روح سعید جلیلی در ابراهیم رئیسی ظهور می‌کند
  • “نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد و انتخابات ریاست جمهوری”